Millennials worden geconfronteerd met veel uitdagingen en een veranderende status quo.

Als het over wiet gaat, kun je duidelijk zien dat de jongere generatie al een standpunt heeft ingenomen ten aanzien van deze kwestie. Cannabis zou legaal moeten zijn. Ook zijn Millennials in dit opzicht veel progressiever dan hun ouders.

Wat betekent dat in de praktijk?

De hedendaagse wietcultuur is vormgegeven door meer dan alleen nostalgische gewoonten en tradities van babyboomers. De nieuwe generatie wil haar eigen standpunt over cannabis definiëren. Dat heeft tot resultaat dat generatie Y er eigen opinies en visies op na houdt.

Natuurlijk, er zijn nog steeds "hippies". En er zijn enigszins conservatieve mensen die wiet roken. Dat was in "die goeie ouwe tijd" ook al het geval. Maar dit onderscheid toont slechts een klein deel van het verhaal.

Het volgende dekt de lading meer; Millennials accepteren marihuana. Ze zien in dat het nog steeds gestigmatiseerd wordt, hoewel ze dat zelf niet in stand houden. Er bestaan al minder vooroordelen, maar ze zijn er nog steeds.

Millennials cannabis positie

Ondanks de huidige acceptatie zien echter veel Millennials in dat ze geen foto's van zichzelf op Facebook moeten plaatsen terwijl ze een joint aan het roken zijn. Ook zijn er generatiegenoten die in de industrie werken, maar zich daar nog ietwat voor schamen. Bovendien vrezen ze de gevolgen van het werken in de cannabisindustrie voor de rest van hun carrière.

De realiteit? Foto's van wiet kun je het beste privé houden. Maar een cannabisfunctie op je cv hoeft tegenwoordig niet meer te betekenen dat je moeilijk ander werk vindt. Het is daarbij ook afhankelijk van waar je woont en wat je doet. Programmeurs die bijvoorbeeld voor cannabiswebsites hebben gewerkt, hebben niet veel te vrezen. Ook steunbetuigingen van beroemdheden aan de geliefde plant zorgen voor veranderende opinies.

Hoewel het werken in een shop of een kweekonderneming niet het meeste voordeel biedt als je een bankcarrière overweegt, hoeft het er nog niet per definitie "slecht" uit te zien. Een marketingbaan in de industrie zou bijvoorbeeld makkelijk een opstapje kunnen zijn in de huidige gevarieerde, nichemarkt.

Wat dit betreft, kijken Millennials absoluut de kat uit de boom. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze voorzichtig zijn, met name als het om werk gaat.

WAT VINDEN MILLENNIALS PRECIES?

Hier zien we over het algemeen het eerste verschil tussen Millennials en oudere generaties. Millennials zijn getuige geweest van grote, snelle veranderingen. Ze hebben de ongelofelijke impact van het cannabisactivisme meegemaakt. Ook hebben ze gezien hoe grote veranderingen in de wetgeving tot stand zijn gekomen, waar ze misschien zelf wel voor gestreden hebben.

Millennials worden net als iedereen beïnvloed door de status quo. Dit is dan ook voornamelijk de reden dat ze cannabishervormingen steunen.

Deze generatie stigmatiseert het onderwerp totaal niet. Millennials zijn momenteel tevens de grootste bevolkingsgroep die werk zoekt in de legale industrie.

Millennials generatie cannabis recreatief gebruik

HOE HANDELEN MILLENNIALS?

Nog een interessant weetje; Millennials zijn ook geneigd om marihuana als een "veiliger" alternatief voor alcohol te beschouwen. Ze zijn niet de enige generatie die er zo over denkt, maar aangezien ze tegenwoordig de grootste generatie zijn met veel koopkracht, is dit een belangrijke ontwikkeling. Mannen, ook van deze generatie, kopen nog steeds meer wiet dan vrouwen. Van de Millennials is 52% van mening dat marihuana minder gevaarlijk is dan alcohol. Dat zijn veel mensen die steun betuigen aan een opkomende markt.

Van oudsher is wiet een echt tijdverdrijf voor mannen (zo wordt het tenminste afgeschilderd). Veel vrouwen gebruiken de drug echter ook en doen dat al eeuwen lang. Nu steeds meer vrouwen in de business stappen, zal dat aantal alleen maar blijven toenemen. Millennials zijn ook hier een drijvende kracht.

Daarnaast maken Millennials het grootste deel uit van de recreatieve gebruikers. Iets meer dan 20% van de recreatieve gebruikers betreft volwassenen in de leeftijd van tussen de 25 en 29 jaar. Van de recreatieve gebruikers bestaat 51,8% uit consumenten van tussen de 21 en 34 jaar. Het gemiddelde bedrag dat recreatieve gebruikers spenderen, ligt rond de €560 per jaar.

Wat betreft de medicinale kant van het verhaal is het erg onduidelijk wie de drug gebruiken en voor welk doel. Vrouwen kunnen als patiënt zeker voordeel hebben van het middel. Maar in situaties waarbij de verkrijgbaarheid problematisch is, zijn ze vaak niet in staat de zaak waar ze voor strijden te winnen. Wiet wordt waarschijnlijk als vrouwenkwestie een steeds groter onderwerp van gesprek naarmate deze generatie ouder wordt.

Vooral jongeren zijn recreatieve gebruikers. Maar sommige zijn ook patiënt. Cannabis voor medicinaal gebruik blijkt voor Millennials geen probleem te zijn. Ondanks de voortdurende strijd voor legalisering is medicinale wiet in deze eeuw al min of meer geaccepteerd.

MILLENNIALS VINDEN LEGALISERING DE NORMAALSTE ZAAK VAN DE WERELD

De feiten? Een ruime meerderheid van de Millennials blijkt legalisering als een uitgemaakte zaak te zien. Het mag dan nog niet overal doorgevoerd zijn, maar je kunt erop wachten. Binnen tien jaar zijn de hervormingen waarschijnlijk wereldwijd doorgezet. Millennials vinden dat over het algemeen geen issue.

Gaan Millennials zelf bijdragen aan legalisering? Zeker weten. En hoewel ze niet de enige generatie zijn die zich inzetten voor legalisering zorgen de Millennials er absoluut voor dat hun stem gehoord wordt.

 

Winkelmand

Inbegrepen GRATIS producten

Uw winkelmand bevat geen producten.

Verzendkosten € 0.00
Totaal € 0.00

Afrekenen