Je had je nog zo goed voorbereid. Je hebt wiet in huis, je favoriete snacks en water klaargezet. Comfortabele kleren aan, een fijn plekje om te zitten en alles bij de hand voor je favoriete muziek, film of YouTube kanaal. Maar na het roken van die joint, ontbreekt die gewilde high. Misschien komt het nog? Niet dus. De ervaring is veel milder en dan je verwacht. We snappen je frustratie. Misschien is je tolerantie te hoog of de kwaliteit van je stash te laag. Hoe dan ook, hier zijn 7 manieren om de intensiteit van je high te versterken.

1. KIES JE SOORTEN VERSTANDIG

Hopelijk heb je een goede bron voor je wiet. Dit is uiteraard gemakkelijker als het legaal is in jouw woonplaats, via een coffeeshop, dispensaria of cannabis club. Heb je die vrijheid niet? Dan is het handig als je in ieder geval de naam van de aangeboden soort weet.

Op deze manier kun je de soort op onze website opzoeken voor wat algemeen advies. Je vindt hier ook informatie over de ontspannende effecten van indica's en de meer euforische opwinding van sativa's. Ook kun je onderzoeken welke sensaties ontstaan na gebruik van verschillende kruisingen om te bepalen wat bij jou past. Je vindt er zelfs informatie over de hoeveelheid THC. Uiteraard is een en ander afhankelijk van de breeder en het zaadje zelf. Het beste wat je kunt doen, is experimenteren totdat je de soort vindt die de gewenste effecten opwekt.

2. BEWAAR JE WIET ZORGVULDIG

Na aanschaf van je cannabis, hoe moet je het bewaren? De kracht van je favoriete kruid holt achteruit als je een plastic bakje of zakje gebruikt. Plastic geleidt statische elektriciteit, wat de THC-rijke trichomen geen goed doet. Kies dus liever voor een glazen of stalen pot.

Er bestaan modellen met ingebouwde vochtigheidsregulatoren, of uitneembare humidity packs. Heb je die niet? Het toevoegen van een stukje sinaasappel-, citroen- of limoenschil is een simpele oplossing om je wiet uit te harden. Stop de schil in je container met cannabis en laat het 2-3 uur zitten. Zo voorkom je een droge, kruimelige, minder sterke voorraad. Voor het bewaren, raden we een donkere, koele plek aan. Zo blijft de kwaliteit gewaarborgd.

Uw Cannabis Goed Bewaren

3. VERANDER JE ROOKGEWOONTEN

Het kan zomaar zijn dat je wel goede cannabis hebt, die je ook correct bewaart. Waarom heb je dan toch het gevoel dat de sterkte afneemt? Het oude spreekwoord gaat hier op: overal waar "te" voor staat, is slecht. Als je teveel cannabis rookt, kan dit de ervaring bederven. Je lichaam raakt gewend aan meer cannabinoïden en dus bouw je een tolerantie op voor cannabis.

Bedenk hoe je jouw cannabisgebruik kan veranderen. Is direct in de morgen roken een gewoonte? Probeer dit eens uit te stellen tot de avond, of tenminste tot 4:20 in de middag. Als je juist vooral in de avond rookt, begin je vroeger. Gebruik niet na elke maaltijd. Hou in de gaten op welke momenten je rookt. Als je je schema verandert, kun je je brein wellicht verrassen.

4. KIES EEN ANDERE METHODE

Je kunt ook kiezen voor een andere methode om high te worden. Veel mensen houden van roken, maar ervaren andere sensaties met een andere aanpak. De high van vapen of een bong kan plots fijner aanvoelen, of je vindt het juist minder prettig. Dit hangt allemaal af van je persoonlijke voorkeur.

Gun je longen eens een pauze door met edibles te experimenteren. Over het algemeen beschouwt men edibles en concentraten als de meest krachtige cannabisproducten. Begin dus voorzichtig!

Cannabis Vaporizer

5. EET DE JUISTE VOEDING

Er bestaan een aantal verrukkelijke voedingsmiddelen die de impact van cannabis versterken. Een simpel kopje zwarte of groene thee bevat catechine. Dat is een antioxidant die zich aan de CB1 receptoren in onze hersenen bindt. Dit zorgt ervoor dat de kalmerende effecten van de cannabinoïden efficiënter werken.

Pure chocolade heeft een soortgelijk effect, mits deze minimaal 72% cacao bevat. Chocolade werkt niet alleen als antioxidant, maar vertraagt ook de afbraak van anandamide. Deze neurotransmitter is vernoemd uit het Sanskriet. Het betekent "gelukzaligheid" en verlengt je high.

Voedingsmiddelen die veel omega-3 vetzuren bevatten, zijn ook efficiënt in het synthetiseren van endocannabinoïden en cannabinoïde receptoren. Let ook op producten die terpenen bevatten. Myrceen stimuleert bijvoorbeeld THC en pineen verbetert je high. Je vindt pineen in salie, tijm en andere kruiden. Myrceen vind je in mango's, broccoli en noten. Als niets werkt, pak dan een multivitamine. Deze is goed voor je, verbetert de cellulaire absorptie en de bloedsomloop. Dit draagt bij aan het transport van THC.

6. LICHAAMSBEWEGING

Leg je algehele levensstijl eens onder de loep. Pas je eetgewoonten aan om de kwaliteit van je high te verbeteren. Veel THC wordt opgeslagen en geabsorbeerd in lichaamsvet. Soms wordt dit langzaam afgegeven, wat je high negatief beïnvloedt. Het is dus verstandig de hoeveelheid lichaamsvet te verminderen via gezonde eetgewoonten en voldoende beweging.

Soms is het nodig dat je moet overschakelen van roomijs naar de eerder vermelde pure chocolade. Ook lichaamsbeweging is belangrijk. Sporten is niet alleen goed voor je gezondheid. Uit onderzoek blijkt dat het je hersenen op dezelfde manier beïnvloedt als cannabis. Het verbetert niet alleen de stemming, maar zorgt ook dat de in lichaamsvet opgeslagen THC wordt vrijgegeven. Onderzoek, in 2013 uitgevoerd door Drug and Alcohol Dependence, toont aan dat een cardio-workout de THC bloedspiegel met 15% verhoogt.

Train Je Lichaam

7. NEEM EEN TOLERANTIE-VAKANTIE

Heb je alles geprobeerd en wil die high maar niet komen? We voelen met je mee. Je hebt alle omstandigheden geoptimaliseerd om je high te stimuleren en het is vervelend als dit niet lukt. Dit is het moment waarop je jezelf moet afvragen waarom je high wilt worden. Cannabis verbetert levens op verschillende manieren, maar onderliggende emotionele problemen los je er niet mee op. Wees eens eerlijk tegen jezelf over je consumptie. Als je te vaak te te ver bent gegaan, is die overmatige blootstelling misschien de reden voor het matige effect.

Het is helemaal oké een tijdje geen marihuana te gebruiken. Ontdek of je een maand, of langer, zonder cannabis kunt. Hoe langer je het gebruik vermijdt, hoe sterker de volgende high inslaat. Volgens schattingen duurt het ongeveer een maand voordat de cannabinoïden volledig uit je systeem verdwijnen. Als een tolerantie-vakantie je niet aanspreekt, zoek dan steun om je te helpen. Ontdek hoe je leven eruitziet zonder op te steken. Als uiteindelijk blijkt dat het toch een verantwoordelijke plaats inneemt, begin dan weer en geniet van een sterkere high dan voorheen.

Winkelmand

Inbegrepen GRATIS producten

Uw winkelmand bevat geen producten.

Verzendkosten € 0.00
Totaal € 0.00

Afrekenen