Als je een gretige cannabis roker bent, zou je moeten weten wat een tolerantie pauze is. Als dat niet het geval is, is dat waarschijnlijk omdat je het niet nodig hebt.

Het kan zijn omdat je een nieuwe baan hebt of omdat de rechtbank je heeft gezegd dat je het moet doen. Misschien ga je naar een niet zo cannabisvriendelijk vakantie-oord, of ga je reizen met familieleden die er nou niet bepaald blij van worden. Of wellicht wil je gewoon graag je cannabis ervaring versterken. Je mist die traditionele highs. Mogelijk heb je je een beetje vaag gevoeld de afgelopen maanden of zelfs jaren. Wat de reden ook is, wij zorgen ervoor dat je weet hoe je een "tolerantie pauze" het beste kunt aanpakken.

WAAROM ZOU JE HET BESTE GEVOEL VAN DE WERELD STOPPEN?

Als je dagelijks cannabis rookt, maanden of jaren achter elkaar, heb je waarschijnlijk op een gegeven moment het gevoel dat je niet meer zo high wordt als eerst. Je denkt terug aan die giebelende highs die je had toen je jonger was en je vraagt je af waarom dat nu niet meer gebeurt. Je bent niet bang om sociale interactie aan te gaan als je ontzettend high bent. Bij alles wat je doet, is er wel cannabis aanwezig zonder dat je erbij stilstaat. Dit is een teken dat je waarschijnlijk een tolerantie pauze in moet lassen.

De meeste gebruikers doen dit omdat hun cannabinoïde receptoren (vooral CB1 receptoren) na verloop van tijd minder heftig reageren op THC, na frequent en overvloedig gebruik. Het is niet alleen zo dat je gewend raakt aan het “high” gevoel. Het is eigenlijk je lichaam dat zich probeert aan te passen aan je THC consumptie en het als "normaal" begint te zien. Het is alsof je lichaam op een natuurlijke manier probeert te zeggen "nou, als dit is hoe het gaat, dan kan ik net zo goed proberen te functioneren met wat ik heb." In een soort overlevingsmodus probeert je lichaam je alert en veilig te houden, zelfs na het consumeren van THC. Dit komt omdat je lichaam weet dat dit is hoe je elke dag bent.

Onderzoek[1] heeft aangetoond dat CB1 receptoren al twee dagen nadat de cannabis tolerantie pauze is gestart, zichzelf beginnen te vernieuwen. Ze blijven dat drie tot vier weken doen totdat ze klaar zijn om THC weer als nieuw te accepteren.

HOE JE MOET BEGINNEN

HOE JE MOET BEGINNEN

Het is belangrijk dat je het echt wilt voordat je het daadwerkelijk doet.

Herinner je je die tijd dat je ouders je op pianoles zetten, zes jaar achter elkaar, maar weet je nu niet eens de do-re-mi's meer? Dit is precies hetzelfde!

Als je dit eigenlijk doet omdat je vriendin het zegt of omdat een paar van je vrienden het ook aan het doen zijn, werkt het niet. Je moet het echt willen voordat je besluit wanneer je het gaat doen.

Kies een datum. Het is erg belangrijk om een deadline te hebben. Neem niet een pauze van een paar dagen tot een paar weken. Dit motiveert gedachtes als “ja, het heeft nu wel lang genoeg geduurd”. Met een duidelijke deadline, vertelt niks in je hersenen dat het lang genoeg is geweest.

Probeer om het met een paar vrienden te doen. Het is veel makkelijker om ermee door te gaan als je vrienden niet in dezelfde ruimte zitten te roken. Sluit een weddenschap af over wie het het langste vol gaat houden. Het is het veiligst om het uit te proberen met je huisgenoten. Hierdoor kun je je beter aan de weddenschap houden, in plaats van dat je meteen weer gaat roken als je thuiskomt omdat toch niemand het ziet. Dit zou betekenen dat je afdwaalt van het belangrijkste doel van de weddenschap.

HET IS NIET MAKKELIJK

Het is een moeilijke klus, maar je moet volharden. Jezelf ertoe verplichten is de belangrijkste factor hierbij. Ben 100% eerlijk tegenover jezelf en herinner je jezelf er altijd aan waarom je dit doet. Het laatste wat je wilt, is even THC-vrij zijn, dan het sterkste spul ooit nemen en een overweldigend schuldgevoel krijgen. Nee, dat wil je echt niet. Erger dan een super-high die je niet onder controle hebt, is een super-high die je niet onder controle hebt in combinatie met existentiële zelftwijfel.

Je lichaam moet zich aanpassen aan het gebrek aan THC waar het aan gewend was geraakt. Het komt niet in de buurt van het afkicken van een alcohol of heroïneverslaving. Je voelt geen fysieke pijn. Omdat er geen verslavende substanties in cannabis zitten, is alles wat je voelt psychologisch. Je ervaart misschien wat gevoelens van depressie en hebt wellicht het gevoel dat de dingen niet meer zo leuk zijn. Maar na tien dagen voel je je weer als herboren.

HET IS NIET MAKKELIJK

STOPPEN IS NIET DE ENIGE MANIER OM JE TOLERANTIE TE VERLAGEN

Het valt niet mee, dat ontkent niemand! Voorbereid zijn, is echter de helft van het werk. Minderen is een uitdaging, maar soms is onthouding niet eens nodig om de THC-tolerantie te verlagen. Zeker, niets is zo goed als een high na vier weken zonder wiet. Maar met deze manieren is het eenvoudiger om het vol te houden.

Cannabidiol (CBD) helpt

Allemaal mooi, dat gepraat over THC-tolerantie, maar hoe zit het met CBD? Voor degenen die het niet weten, CBD is, net als THC, een cannabinoïde. Het verschil tussen de twee is dat THC een ‘high’ geeft. CBD niet. Dat is precies de reden waarom cannabidiol op diverse manieren medisch te gebruiken is. Gebruikers van CBD krijgen een ontspannen gevoel, waarbij angst wegvloeit. Toch blijf je goed functioneren. Bovendien suggereert onderzoek[2] dat CBD het tempo beperkt waarop THC zich aan CB1-receptoren bindt. Daardoor is CBD in staat de high te verminderen en te zorgen voor sneller herstel.

Gelukkig zijn er diverse mogelijkheden voor het consumeren van CBD in plaats van THC. CBD-olie is het meest populair, maar als je de sensatie van het roken mist, zijn CBD-e-liquids een fantastisch alternatief. Wil je echter het gevoel van het rollen van een joint behouden, maar dan met minder THC? Ga dan voor de volgende CBD-strains.

Zowel Solomatic CBD als Medical Mass hebben een hoog CBD-gehalte van respectievelijk 21% en 10%. Bovendien zijn de THC-waarden in beide strains laag. Dat is ideaal voor mensen die hun tolerantie willen verlagen, zonder helemaal met cannabis te stoppen.

Ga sporten voor afleiding

De voordelen van wat extra lichaamsbeweging bij het afbouwen van je tolerantie zijn tweeledig. Allereerst is het een welkome afleiding als je graag een joint wilt rollen. Elke keer als je in de verleiding komt, ga je rennen of met de hond wandelen.

Ten tweede suggereren[3] wetenschappers dat sport je lichaam helpt om de THC af te breken die in vetcellen is opgeslagen. Minder opslag betekent een betere high als je weer gaat roken. Als je niet helemaal wilt stoppen met cannabis, probeer dan te sporten na gebruik. Daardoor breekt de THC net een beetje sneller af. Regelmatig bewegen helpt dus ook om je tolerantie laag te houden.

Minderen helpt echt

Het klinkt simpel; minderen met roken. Als je gewend bent om meteen na het opstaan en net voor het slapengaan een joint te nemen, stop dan echter met een van beide. Een jointje per dag minder heeft soms een groot effect op je THC-tolerantie. Nog een handige tip is kiezen voor een ander formaat vloeipapier. Als je kleinere vloeitjes gebruikt, past er minder wiet in je joint. En als je hem aansteekt, merk je nauwelijks verschil. Binnenin je lijf zijn je CB1-receptoren je bovendien dankbaar.

Ga sporten voor afleiding

Ga vapen in plaats van roken

Er is nog een manier om je tolerantie te verlagen. Daarbij hoef je niet minder te gebruiken of een andere strain te kiezen. Het is namelijk mogelijk voor een andere consumptiemethode te gaan om de effectiviteit te vergroten. Als je marihuana verdampt, is de biologische beschikbaarheid hoger dan bij roken. Dat betekent dat een groter deel van de THC je bloedbaan bereikt, zonder dat je meer rookt.

Door de consumptiemethode van je wiet te veranderen, is het mogelijk je favoriete strain te blijven gebruiken. Wees je er echter van bewust dat er een moment komt waarop zelfs vapen niet meer genoeg is. Als je op dat punt bent aangekomen, is helemaal stoppen soms de enige manier om je tolerantie te resetten.

JE WEET ZELF HET BESTE HOE JE TOLERANTIE TE VERLAGEN

Uiteindelijk is de beslissing om een pauze te nemen van cannabis afhankelijk van je wilskracht. We hebben al aangeven dat het moeilijk is om een paar weken te stoppen als je elke dag wiet rookt. Hopelijk helpt bovenstaand advies je om de overgang naar een pauze makkelijker te maken. Ontdek zelf welke methode voor jou het best werkt. Maar probeer ze gerust allemaal als je merkt dat je terugvalt in oude patronen.

Bedenk dat een tolerantie-pauze is bedoeld om het magische moment van de eerste keer opnieuw te beleven. Als je tolerantie eenmaal is gedaald, geniet je weer net zoals eerst!

GENIET VAN SOLOMATIC TIJDENS JE TOLERANTIEONDERBREKING

Als je volop geniet van de smaak en geur van wiet, en het hele voorbereidingsgebeuren van je rooksessies, waarom zou je dat dan opgeven? Dankzij Solomatic kun je gewoon naar hartenlust jointjes roken of aan je vaporizer blijven lurken, terwijl je officieel een tolerantieonderbreking hebt ingelast. Deze baanbrekende strain bevat bijna geen THC, en dat komt goed uit als je je tolerantie aan het resetten bent voor het zwaardere geschut.

Solomatic is een pijlsnelle autoflower die binnen twee maanden na het kiemproces al oogstklaar is. Als je het slim aanpakt, zit je voorraadpotje straks propvol toppen die naar citrus ruiken, waarmee je tolerantieonderbreking een eitje wordt. Het smaakgebeuren? Dat is rijkelijk gezegend met de smaak van gekonfijte citroenen, pittige gember en pas gezaagd grenenhout. Je zou bijna vergeten dat Solomatic geen traditionele high veroorzaakt!

Solomatic CBD

Solomatic CBD

 Solomatic CBD

Genetic background Diesel CBD x Asia CBD Auto
Yield indoor 425 - 475 g/m2
Height indoor 90 - 120 cm
Flowering time 7 - 8 weeks
THC strength THC: 1% (aprox.) / CBD: 21%
Blend 20% Sativa, 70% Indica, 10% Ruderalis
Yield outdoor 110 - 150 g/per plant (dried)
Height outdoor 110 - 150 cm
Harvest Month 9-10 weeks after planting
Effect Soft, Clean and very light
 

Solomatic CBD

 
External Resources:
  1. Rapid Changes in CB1 Receptor Availability in Cannabis Dependent Males after Abstinence from Cannabis. - PubMed - NCBI https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  2. Cannabidiol is a negative allosteric modulator of the cannabinoid CB1 receptor. - PubMed - NCBI https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  3. Exercise increases plasma THC concentrations in regular cannabis users - ScienceDirect https://www.sciencedirect.com
Disclaimer:
This article has been written for informational purposes only, and is based on research published by other externals resources.

BEN JE 18 JAAR OF OUDER?

De inhoud van RoyalQueenSeeds.nl is alleen geschikt voor volwassenen met de wettelijk geldende volwassen leeftijd.

Wees er zeker van dat je de wet kent van het land waar je woont.

Door op ENTER te klikken, bevestig
je dat je
18 jaar of ouder bent.