Met de groeiende acceptatie van cannabis als zowel recreatieve als medicinale stof in bepaalde delen van de wereld, duiken steeds meer bedrijven en ondernemingen op om de economische vruchten te plukken van de cannabismarkt. Omdat er steeds meer innovatie plaatsvindt, van kweek- tot consumptiemethoden, laat de cannabismarkt ook wat unieke kenmerken zien, in ieder geval volgens sommigen.

Uit de cijfers kan worden opgemaakt dat de cannabismarkt het potentieel bezit om uit te groeien tot de eerste biljoen dollar industrie die voornamelijk bestaat en wordt geleid door vrouwen.

In 2013 was de cannabis industrie maar liefst 1,8 biljoen dollar waard in de Verenigde Staten en in 2015 was de waarde gestegen naar het gigantische bedrag van 5,4 biljoen. New Frontier is een organisatie die zich bezighoudt met het produceren van data en dit doen ze door analyses te maken van de cannabis industrie. De CEO, Giadha DeCarcer, beweert: "De cannabis industrie is zo nieuw dat het niet moeilijk is erin te komen, met name voor vrouwen."

WOMEN GROW

Een andere organisatie, Women Grow, probeert de leiding te nemen als het gaat om de realisatie van dit idee. Op hun website lezen we: "In de eerste week van ELKE maand... verwelkomen we 1500+ vrouwen in de cannabis industrie... in 35 steden."

Women Grow geeft aan dat de organisatie is opgericht om de volgende generatie leiders in de cannabis industrie te verbinden, te informeren en te inspireren. Women Grow werd in 2014 opgericht in Denver als een for-profit onderneming, in de hoop een invloedrijke beweging, geleid door vrouwen, te catalyseren om zo een einde te maken aan het verbod op cannabis op een nationale schaal in de Verenigde Staten.

Women Grow beweert: "Samen hebben we meer macht. Naarmate de cannabis industrie op een nationale en wereldwijde schaal blijft groeien, hebben vrouwen de kans een nieuwe, Amerikaanse industrie op te zetten vanaf de start, zodat de werkplek opnieuw kan worden gedefinieerd en omgevingen ontstaan waarin we kunnen bloeien, ons eigen lot bepalen en de volgende generatie van marktleiders kunnen kweken."

Volgens Marijuana Business Daily, bestaat 36 procent van alle leidinggevenden binnen de cannabis markt interessant genoeg uit vrouwen.

De 26 jaar oude Jessica Assaf, die haar opleiding heeft gedaan aan de Harvard Business School, heeft grote doelstellingen als het gaat om vrouwen en de cannabis industrie. Als voormalig schoonheidsactiviste werkte Assaf voor een aantal grote cosmetica merken en ze heeft ook haar eigen lijn met cosmetica uitgebracht, die gekenmerkt wordt door gezichtsoliën met een enkel ingrediënt.

Assaf vertelde in een interview aan Well And Good dat haar ambitie ligt in het het stimuleren van cannabis als een geaccepteerd, standaard en ongelooflijk goed gepresenteerd welzijnsproduct.

Cannabis lijkt absoluut potentieel te bezitten om deze status te bereiken, zoveel zelfs dat overheidsorganen deze processen niet langer hinderen met een verbod.

vrouwen feminisme cannabis toonaangevende revolutie legalisatie

CANNABIS FEMINISME?

Naast deze ambitie, heeft Assaf ook nog een ander doel. Ze wenst het stigma rondom cannabis te verminderen en de relatie van cannabis met vrouwen verbeteren. Ze brengt een belangrijk punt naar voren in haar interview:

"Waarom is het zo gemakkelijk voor vrouwen om een recept te krijgen voor slaapproblemen of pijn, maar is het zo lastig om de medicinale toepassingen van deze plant te ontdekken? Waarom schaam ik me nog om de enige persoon te zijn die edibles eet op een feestje? Ik realiseerde me dat mijn nieuwe missie draait om het informeren van vrouwen over de gezondheidsvoordelen van cannabis. Ook wil ik een veilige omgeving creëren voor vrouwen om gezonde cannabis producten voor het eerst te proberen."

Hoewel het verbod langzaam afneemt, is het het nog steeds niet helemaal verdwenen. Deze dreiging kan ervoor zorgen dat mensen, die de keuze willen maken om cannabis te gebruiken, geen toegang hebben tot cannabis als een medicijn, gezondheidsproduct of levensstijl keuze.

Om deze reden is het tackelen van dit soort problemen op alle fronten absoluut noodzakelijk. De relatie van vrouwen met dit kruid kan zorgen voor een sterk front die, samen met anderen, het verbod voor eens en voor altijd kan beëindigen.

Dit is waarom het werk van Assaf, evenals het werk van anderen, zo belangrijk is. Dit soort acties werken als game changers door de visie op cannabis te veranderen en hoe de plant kan worden benut in veel gebieden van de maatschappij.

In het interview vertelt Assaf ook dat veel consumenten van cannabis producten, zoals pillen, tincturen en topicals, betere resultaten lijken te behalen in vergelijking met door een arts voorgeschreven receptgeneesmiddelen als het gaat om serieuze aandoeningen als angststoornissen, PTSS en zelfs epilepsie.

Assaf lijkt haar doel te hebben samengevat onder de naam cannabis feminisme. Maar wat is dit precies? Deze term wordt in de woorden van Assaf uitgelegd als: "Een beweging van vrouwen die de kracht van cannabis terugwinnen en de plant retourneren naar haar vrouwelijke, levens-koesterende potentieel. In feite willen we het gezicht van cannabis veranderen en het gebruik normaliseren zodat meer vrouwen ervoor openstaan om de gezondheidsvoordelen van de plant te ontdekken."

Assaf durft zelfs te beweren dat cannabis feminisme vrouwen de kans geeft de leiding te nemen binnen de cannabis industrie, zodat het mogelijk uitgroeit tot de eerste biljoen-dollar industrie die geleid wordt door vrouwen.

Het doel lijkt enorm en mogelijk isolationistisch in de ogen van sommigen. Het positieve punt is echter wel dat het de link versterkt tussen cannabis als een gezond kruid en de toepassingen voor gezondheidsproducten en de levensstijl van vrouwen.

 

Winkelmand

Inbegrepen GRATIS producten

Uw winkelmand bevat geen producten.

Verzendkosten € 0.00
Totaal € 0.00

Afrekenen