Cookie-instellingen

We vragen toestemming om je gegevens voor de hieronder genoemde redenen te gebruiken:

Functionele cookies

Functionele cookies laten onze website goed functioneren en stellen ons in staat om bepaalde features te personaliseren.

Voorkeurscookies

Voorkeurscookies onthouden informatie met betrekking tot het design van onze website, waaronder je voorkeurstaal op basis van je regio.

Analytische cookies

Analytische cookies geven ons inzicht in websiteverkeer en klantgedrag, waaronder hoeveel mensen onze site bezoeken, hoelang ze hier surfen en welke delen van onze website ze bezoeken.

Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine stukjes gegevens van een specifieke website die worden opgeslagen op je computer terwijl je op het internet surft. Ze hebben daarbij diverse functies. Sommige volgen bijvoorbeeld de browseractiviteit om bedrijven in staat te stellen gerichte advertenties te verspreiden. Andere cookies onthouden de inloggegevens van een gebruiker van verschillende websites om de overgang naar social media of andere sites vloeiender te laten verlopen. Aangezien elke cookie zijn eigen unieke ID heeft, stellen deze stukjes gegevens website-eigenaren in staat om het unieke verkeer naar hun website te meten.

Waarom gebruiken we cookies?

Cookies zijn handig bij het bezoeken van onze website: ze zorgen ervoor dat je ingelogd blijft, dat je veilig kunt winkelen en dat de artikelen die je aan je winkelwagen toevoegt daar blijven tot je een aankoop doet. Maar cookies helpen ons ook. De gegevens die ze leveren, stellen ons in staat om onze website te verbeteren en je gerichte advertenties te tonen die op je interesses aansluiten.

Wat voor cookies gebruiken we?

Functionele cookies

Functionele cookies laten onze website goed functioneren en stellen ons in staat om bepaalde features te personaliseren.

Voorkeurscookies

Voorkeurscookies onthouden informatie met betrekking tot het design van onze website, waaronder je voorkeurstaal op basis van je regio.

Analytische cookies

Analytische cookies geven ons inzicht in websiteverkeer en klantgedrag, waaronder hoeveel mensen onze site bezoeken, hoelang ze hier surfen en welke delen van onze website ze bezoeken.

Hoe kan ik cookies uitschakelen of verwijderen?

Geen fan van cookies? Maak je geen zorgen. Je kunt ze uitschakelen (met uitzondering van de noodzakelijke cookies) in je browserinstellingen. Wel kan het blokkeren van cookies van invloed zijn op je surfervaring en kun je hierdoor niet profiteren van alle technische functies die onze site biedt.

Privacybeleid Royal Queen Seeds

Om een veilige online omgeving en gegevensbescherming te garanderen, houden we ons strikt aan de wettelijke vereisten. In deze privacyverklaring geven we inzicht in de manier waarop we gegevens verzamelen, in onze beveiligingsmaatregelen, bewaartermijnen en hoe we met contactgegevens omgaan.


BEDRIJFSNAAM: SNORKEL SPAIN, S.L. (hierna ROYAL QUEEN SEEDS)

C/ Vilar d'Abdelà, 5 (nave 1) CP: 08170 de Montornès del Vallès

+34 937 379 846

[email protected]


In dit privacybeleid worden de voorwaarden uiteengezet waaronder we bij ROYAL QUEEN SEEDS persoonlijke gegevens verwerken. Dit omvat alle persoonsgegevens die via onze website https://www.royalqueenseeds.com/ worden verzameld, evenals alle andere gegevens die gedurende onze zakelijke activiteiten verzameld worden.

ROYAL QUEEN SEEDS verwerkt de volgende persoonsgegevens voor de hieronder genoemde doeleinden:

ARTIKEL 1 – PERSOONLIJKE INFORMATIE DIE WIJ VERZAMELEN

1.1 Accountaankopen

Accountaankopen kunnen alleen worden gedaan als je in het bezit bent van een persoonlijk account. Wanneer je een account aanmaakt of iets in onze shop bestelt, verzamelen wij als onderdeel van het aan- en verkoopproces de volgende persoonsgegevens die je aan ons verstrekt:

  • Voor-en achternaam
  • Thuis- en factuuradres
  • Telefoonnummer
  • Geslacht
  • IP-adres
  • E-mailadres
  • Geboortedatum

Deze gegevens zijn nodig voor de levering. Wanneer je ons assortiment bekijkt, ontvangen wij bovendien automatisch het Internet Protocol (IP)-adres van je computer. Op basis van deze informatie kunnen wij jouw online ervaring optimaliseren. Tegelijkertijd beschermen we hiermee onze online omgeving.

Doel van gegevensverzameling

Wij verzamelen en bewaren accountgerelateerde gegevens voor de volgende doeleinden:

(a) om verplichtingen uit te voeren die voortvloeien uit contracten tussen jou en ons, en om je te voorzien van informatie, producten en diensten die je bij ons kunt aanvragen;

(b) het opzetten, beheren en contacteren van je account en bestellingen;

(c) het uitvoeren van marktonderzoek en analyses;

(d) het bevestigen van je leeftijd en identiteit, om fraude te herkennen en te voorkomen.

1.2 Nieuwsbrieven

Met je uitdrukkelijke toestemming, kunnen we je nieuwsbrieven sturen over onze webshop, nieuwe producten en andere updates. We versturen ze alleen als je daar expliciet toestemming voor geeft. In het geval dat je een product bestelt, en in overeenstemming met de huidige regelgeving, kunnen wij je commerciële communicatie sturen in overeenstemming met het legitieme belang van ons bedrijf. Dit betreft altijd producten of diensten die vergelijkbaar zijn met de producten of diensten die je hebt afgenomen. Je kunt je recht van verzet uitoefenen via de kanalen die in dit Privacybeleid worden benoemd. De volgende gegevens worden via de nieuwsbrief verzameld:

  • Voor- en achternaam
  • Geslacht

Voor het versturen van de nieuwsbrief hoeven wij het geslacht van de persoon niet te weten (gegevensminimalisatie: wij zijn wettelijk verplicht om gegevens te vragen die strikt noodzakelijk zijn om de dienst te kunnen leveren. We hoeven je geslacht niet te weten om je de nieuwsbrief toe te sturen).

  • E-mailadres

Doel van gegevensverzameling

De verzamelde gegevens worden gebruikt om:

(a) onze e-mails te personaliseren, inclusief je naam en geslacht;

(b) genderspecifieke inhoud aan te kunnen bieden.

Je kunt je toestemming op elk moment intrekken via de link in de nieuwsbrief of via de contactgegevens in sectie 2.

1.3 Klantenservice en contactformulier

Om passende ondersteuning te kunnen bieden, hebben de medewerkers van onze klantenservice toegang tot accountgerelateerde informatie. Hierdoor kunnen we onze klantenservice beter en gebruiksvriendelijker maken. De gegevens in ons contactformulier worden door onze CRM-provider SuperOffice gebruikt. Wij gebruiken je gegevens uitsluitend om op je bericht te reageren.

DEEL 2 – RECHTMATIG BELANG

Wanneer je een van onze producten hebt besteld, houd er dan rekening mee dat we je persoonlijke gegevens kunnen verwerken voor promotionele doeleinden. Dit is gebaseerd op het legitieme belang van Royal Queen Seeds om je enkel en alleen producten of diensten van ons bedrijf aan te bieden, als in producten of diensten die vergelijkbaar zijn met de producten of diensten die je bij ons afgenomen hebt. Je kunt je recht uitoefenen om je af te melden voor toekomstige berichten via de middelen die in dit Privacybeleid worden beschreven of via een melding die je ontvangt.

2.1 How do you withdraw consent?

If you change your mind, you can withdraw your consent for us to contact you for the purpose of collecting, using, or disclosing your data at any time by reaching out to us at: [email protected].

ARTIKEL 3 – OPENBAARMAKING

We kunnen je persoonlijke gegevens openbaar maken als we daartoe wettelijk verplicht zijn of als je onze Servicevoorwaarden schendt.

ARTIKEL 4 – HOELANG BEWAREN WE JE GEGEVENS?

Bij Royal Queen Seeds bewaren we je gegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden die in dit Beleid worden beschreven. Voor verschillende soorten gegevens gelden verschillende bewaartermijnen. We bewaren persoonlijke gegevens in ieder geval nooit langer dan 10 jaar.

4.1 Accountinformatie

Gegevens met betrekking tot het account blijven relevant zolang de consument in het bezit is van een account. Daarom blijven de gegevens bewaard zolang het account bestaat. Wanneer onze klanten een account verwijderen, worden de bijbehorende gegevens binnen een redelijke termijn verwijderd. Verzoeken met betrekking tot inzage of correctie van opgeslagen persoonsgegevens, of het verwijderen van een account, kun je sturen naar [email protected].

4.2 Nieuwsbrieven

In het geval dat je ons toestemming geeft om je te informeren over onze producten of diensten, bewaren wij je gegevens tot het moment dat je aangeeft geen verdere communicatie van ons te willen ontvangen. Wel voeren wij regelmatig (op maandelijkse basis) een relevantiecontrole uit. Wanneer geregistreerde klanten niet op ons verzoek reageren, worden hun accounts en persoonlijke gegevens verwijderd. Bovendien is onze nieuwsbrief voorzien van een opt-outfunctie. Klanten kunnen hun toestemming intrekken door gebruik te maken van deze opt-outfunctie.

SECTION 5 – COOKIES

Cookies are small information files that notify your computer of previous interactions with our website. These cookies are stored on your hard drive, not on our website. Essentially, when you use our website, your computer displays its cookies to us, informing our site that you have visited before. This allows our website to function more quickly and remember aspects related to your previous visits (such as your username), making your experience more convenient. At Royal Queen Seeds, we use two types of cookies: functional and analytical.

5.1 Functional Cookies

Functional cookies are used to enhance your online experience. Among other things, these cookies track what is added to your shopping cart. The use of these cookies does not require prior authorization.

5.2 Analytical Cookies

Analytical cookies are used for research and market analysis. The data collected with these analytical cookies is anonymous, making it unusable for third parties. The use of these cookies does not require prior authorization.

ARTIKEL 5 – DIENSTEN VAN DERDEN

Voor het verwerken van betalingen en het leveren van onze diensten, zijn diensten van derden vereist. Over het algemeen zullen de externe leveranciers die wij gebruiken je gegevens alleen verzamelen, gebruiken en openbaar maken voor zover dat nodig is om hen in staat te stellen de diensten uit te voeren die zij ons leveren.

Bepaalde externe dienstverleners, zoals betalingsgateways en andere verwerkers van betalingstransacties verwerken, hebben echter hun eigen privacybeleid met betrekking tot de informatie die wij aan hen moeten verstrekken voor je aankoopgerelateerde transacties.

Wij raden je aan het privacybeleid van deze aanbieders te lezen, zodat je weet hoe je persoonlijke gegevens door deze aanbieders worden behandeld

Vergeet in het bijzonder niet dat bepaalde leveranciers gevestigd kunnen zijn in een ander rechtsgebied dan jij of wij, of daar faciliteiten kunnen hebben. Dus als je ervoor kiest om door te gaan met een transactie waarbij de diensten van een externe dienstverlener zijn betrokken, dan kan je informatie worden onderworpen aan de wetten van het rechtsgebied (of de rechtsgebieden) waarin die dienstverlener of zijn faciliteiten zijn gevestigd.

Op het moment dat je onze website verlaat of wordt doorgestuurd naar een website of applicatie van een derde partij, val je niet langer onder dit Privacybeleid of de Servicevoorwaarden van onze website.

Webanalysedienst (anonieme gegevens)

Op deze website hebben wij een webanalysedienst (met een optie voor anonimisering) geïntegreerd. Webanalyse is het verzamelen, verwerken en analyseren van gegevens over het bezoekersgedrag  op websites. Een analysedienst verzamelt onder meer gegevens over van welke website je vandaan komt, welke subpagina’s je hebt bezocht of hoe vaak en hoelang je een subpagina hebt bezocht. Webanalyses worden voornamelijk gebruikt voor website-optimalisatie en voor een kosten-batenanalyse van internetreclame.

Bezorgservice

Voor het voltooien van de leveringen maken wij gebruik van een bezorgdienst. Deze bezorgdienst verzorgt het vervoer naar de klant. Hiervoor heeft het bedrijf toegang nodig tot de NAW-gegevens van de klant.

Mailing service

Royal Queen Seeds maakt gebruik van een externe mailserviceprovider om haar nieuwsbrief te verzenden. Deze aanbieder heeft toegang tot beperkte accountinformatie met betrekking tot toestemming voor een opt-in (bijvoorbeeld een e-mailadres).

Marketingdiensten

Royal Queen Seeds maakt gebruik van de diensten van een bedrijf dat gespecialiseerd is in marketing- en communicatieactiviteiten. Hun toegang tot persoonlijke informatie is zeer beperkt en over het algemeen anoniem.

Betaaldiensten

ABij Royal Queen Seeds maken we gebruik van externe betalingsdiensten om onze transacties af te handelen (bijvoorbeeld creditcardbetalingen).

ARTIKEL 6 – VEILIGHEID

Om je persoonlijke gegevens te beschermen, nemen wij redelijke voorzorgsmaatregelen en volgen wij de beste werkwijzen in de branche om ervoor te zorgen dat deze niet ten onrechte verdwijnen, misbruikt, benaderd, bekendgemaakt, gewijzigd of vernietigd worden

Als je ons je creditcardgegevens verstrekt, wordt de informatie gecodeerd met behulp van secure socket layer-technologie (SSL) en opgeslagen met een AES-256-codering. Hoewel geen enkele methode van overdracht via het internet of elektronische opslag 100% veilig is, volgen we alle PCI-DSS vereisten en implementeren we aanvullende algemeen aanvaarde industrienormen. Accountgerelateerde informatie wordt afgeschermd met een hashing-methode. Deze methode zet informatie om in een gegenereerde hash. Hierdoor is gevoelige informatie beveiligd en zelfs voor Royal Queen Seeds onzichtbaar. Bovendien zijn onze databanken zeer goed beveiligd tegen ongeoorloofde toegang. Zo is toegang tot de database is alleen mogelijk en toegestaan via goedgekeurde IP-adressen (bijvoorbeeld vanaf het hoofdkantoor van Royal Queen Seeds). Andere pogingen en adressen worden te allen tijde geweigerd.

Bovendien worden gegevens zo veel mogelijk geanonimiseerd. Ze kunnen dus niet rechtstreeks aan een specifieke klant worden gekoppeld. De gegevens kunnen we echter wel gebruiken voor marktonderzoek en -analyses. Verder worden relevante derde partijen (bijvoorbeeld de mailing service) voorafgaand aan onze samenwerking gescreend. Ook voldoen ze aan de Europese eisen met betrekking tot de Algemene Verordening Gegevensbescherming en zijn ze gebonden aan een verwerkingsovereenkomst. Binnen Royal Queen Seeds hebben medewerkers specifieke toegangsrechten. Hiermee hebben ze alleen toegang tot de informatie die nodig is om een taak uit te voeren. Digitale beveiligingsmaatregelen zijn aan verandering onderhevig en moeten voldoen aan hoge eisen om de veiligheid van online klanten te waarborgen. Daarom hebben we bij Royal Queen Seeds een security manager aangewezen. Periodieke controle en verbetering van beveiligingsmaatregelen (indien nodig) maakt deel uit van die functie.

ARTIKEL 7 – WIJZIGINGEN IN DIT PRIVACYBELEID

We behouden ons het recht voor om dit privacybeleid op elk moment te wijzigen. We raden je aan om regelmatig het beleid te controleren om op de hoogte te blijven van eventuele updates. Wijzigingen en verduidelijkingen zijn onmiddellijk na plaatsing op de site van kracht. Als we aanpassingen doen aan dit beleid, stellen we je hier op de hoogte van de beleidswijzigingen. Zo weet je altijd welke informatie we verzamelen, hoe we het gebruiken en onder welke omstandigheden, als die er zijn, we het gebruiken en/of openbaar maken.

ARTIKEL 8 – JE HEBT HET RECHT OM:

  • De door jou verleende toestemming in te trekken
  • Toegang tot persoonlijke gegevens;
  • Persoonsgegevens te corrigeren;
  • Persoonlijke gegevens te verwijderen;
  • Een klacht of dagvaarding in te dienen voor de uitoefening van je rechten bij het Spaanse agentschap voor gegevensbescherming;
  • Op de hoogte te worden gesteld van elk veiligheidsincident dat van invloed kan zijn op je rechten;
  • Beperking van de verwerking;
  • Overdraagbaarheid.
By Luke Sumpter


Heb je er weleens over nagedacht om een cannabis influencer te worden? Het klinkt verleidelijk, toch? Stel je voor dat je eigen baas bent, zelf bepaalt met wie je samenwerkt en dat je de hele wereld over reist om met gelijkgestemden samen te werken.

De levensstijl van een influencer klinkt als een droom, maar het gaat gepaard met unieke uitdagingen die het zeker niet perfect maken. Er komt veel bij kijken, aan regelmatig social mediagebruik kleven diverse nadelen, en er zijn veel tegenstanders en wispelturige social media platforms, zoals Instagram, die vanwege cannabis content accounts vaak uitschakelen. Veel accounts kunnen prima berichten plaatsen op het platform, maar educatieve en 'lowkey' content heeft meer kans om te overleven dan constante selfies in je kweekruimte met een joint in je hand.

Wat is een cannabis influencer?

Tien jaar geleden leek het idee dat je geld kon verdienen als social media influencer bijna lachwekkend, en slechts een handjevol mensen slaagde erin. Tegenwoordig hebben echter vele duizenden social mediagebruikers een fulltime baan als influencer op allerlei gebieden, van voeding en sport tot make-up en cannabis. Sommigen waren al beroemd, maar de meesten zijn vanaf nul begonnen. En dat betekent dat jij hetzelfde kunt bereiken als je je er volledig voor inzet!

De social media influencerindustrie komt voort uit de blogs van het begin van deze eeuw, toen foodies en mommy bloggers met hun tips, trucs, verhalen en recepten geld begonnen te verdienen. Maar de komst van social media maakte de online communicatie al gauw sneller en persoonlijker. Met Facebook, Instagram en Twitter kregen makers direct toegang tot hun volgers en konden ze in korte tijd een enorme achterban opbouwen.

Wat moet je doen om een cannabis influencer te worden?

Als je een cannabis influencer wilt worden en je dagelijks bezig wilt houden met de plant, moet je eerst een solide plan maken. De onderstaande handleiding helpt je voor deze lifestyle de basis te leggen.

Leer meer over de sector

Allereerst moet je vertrouwd, meer dan vertrouwd, raken met de cannabissector. Ja, cannabis maakt mensen rustig, maar dat is slechts het topje van de ijsberg. Je zult je er snel van bewust worden hoe concurrerend de cannabissector inmiddels is. In deze relatief nieuwe en snelgroeiende branche strijden zowel miljoenenbedrijven als influencers om aandacht en winst. Jij moet uitzoeken waar jij in dit plaatje past.

Er zijn veel verschillende segmenten, zoals telen, het beoordelen van producten, blowen in je slaapkamer (alleen dit al heeft veel mensen volgers opgeleverd), veredelen, educatieve content, wietwetenschap, enzovoort. Beslis wat het beste bij jouw vaardigheden, kennis en persoonlijkheid past, en concentreer je daarop.

Bezoek sociale evenementen

Netwerken is in veel bedrijfstakken de sleutel tot succes. Of, zoals ook wel wordt gezegd: Het gaat er niet om wat je kent, maar wie je kent. Het bijwonen van evenementen als de NCIA Business Conference, CannaCon Detroit, Spannabis en NoCo Hemp Expo zal je in contact brengen met belangrijke figuren in de cannabiswereld.

Begin met het bijwonen van evenementen in de buurt, wees vriendelijk en praat met mensen. Zodra je voet aan de grond begint te krijgen, zet dan wat geld opzij en investeer in reizen naar grotere evenementen. Probeer gratis monsters uit, stel vragen, post over je reis online, en beoordeel monsters en tag het merk. Je weet maar nooit, één woord of glimlach in de juiste richting kan je carrière als cannabis influencer al in een stroomversnelling brengen!

Bezoek sociale evenementen

Ontdek wat jou uniek maakt

Waar ligt jouw talent? Als je goed kunt praten, begin dan een podcast. Misschien heb je altijd al aanleg gehad voor schrijven? Begin dan een blog en publiceer goed geschreven captions op social media die de aandacht trekken en mensen iets leren. Heb je een achtergrond in de wetenschap? Gebruik dan je kennis om alles te leren over de cannabisplant en hoe deze het menselijk lichaam beïnvloedt. Er zijn al een heleboel influencers die hetzelfde doen, maar met jouw unieke vaardigheden, persoonlijkheid en creativiteit, kun je toch iets nieuws bieden.

Vind een content niche

Nu je bekend bent met de verschillende branches van de cannabissector, en je hebt uitgezocht hoe je je vaardigheden kunt toepassen, moet je om aandacht gaan strijden. Er zijn al honderdduizenden mensen die online laten zien hoe ze wiet roken, maar er zijn er niet veel die uitleggen hoe cannabis huisdieren beïnvloedt, bijvoorbeeld. Zo is er ook een overvloed aan mensen die kweektips geven, maar jij kunt proberen om een andere invalshoek te vinden. Er zijn bijvoorbeeld niet veel influencers die hun feeds wijden aan het creëren van levensvatbare grond, hoe je zelf supplementen maakt, of het kweken op geheime plaatsen. Je zou zelfs de 'paarse wietguy' kunnen worden, of je volledig kunnen richten op soorten met nieuwe cannabinoïden, zoals CBDV en THCV.

Plan vooruit

Je moet georganiseerd blijven. Posten wanneer je er zin in hebt, is niet genoeg. Professionele cannabis influencers hebben een strakke agenda en kennen hun taken ruim van tevoren. Houd dus een agenda bij en wijd bepaalde periodes aan specifieke onderwerpen; volgers houden van thema's en consistentie. Je moet ook ruim van tevoren seminars, evenementen en exposities inplannen. Reserveer je tickets en laat mensen weten dat je er zult zijn. Maak weken van tevoren alvast content en geef hints van wat er nog gaat komen in je feeds en stories.

Wees actief op social media

Een cannabis influencer zonder social media is als een schrijver zonder pen of een kunstenaar zonder doek. Influencers zijn in wezen professionele gebruikers van sociale media. Je moet er dus helemaal in opgaan. Download Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube en LinkedIn op je telefoon. Dit zijn je primaire tools. Post op verschillende platforms, maar vergeet niet dat elk platform een eigen publiek heeft.

Facebook en Twitter zijn bijvoorbeeld geweldig voor korte, casual en promotionele posts. Instagram vergt echter meer engagement en eenvoudige posts, maar ook diepgaande educatieve content. Als het op LinkedIn aankomt, moet je het professioneel en iets netter houden; veel belangrijke figuren gebruiken dit platform, en ook hier liggen vaak enorme kansen.

Maak een publicatieschema

Een publicatieschema zal je helpen consistent en georganiseerd te blijven. Social media bestoken gebruikers elke dag, maar mensen zijn uitstekend in het herkennen van patronen. Creëer blokken in je schema en maak een week of twee content over één onderwerp. Kies iets wat de aandacht trekt en de interesse wekt. Besteed bijvoorbeeld een week aan het endocannabinoïde systeem (ECS), schakel daarna over op cannabinoïden en geef dan tien dagen achter elkaar kweektips. Niet alleen zul je je volgers een plezier doen met zo'n publicatieschema, maar je zult het jezelf ook een stuk makkelijker maken!

Bouw online autoriteit op

Naarmate je meer over je niche te weten komt en volgers krijgt, bouw je steeds meer autoriteit op. Een combinatie van aantrekkelijke infographics en beknopte, maar informatieve captions zal je helpen naamsbekendheid te krijgen. Constante betrokkenheid (reacties beantwoorden en liken), frequente verhalen en cross-platform posts zullen ervoor zorgen dat mensen je willen blijven volgen.

Bouw online autoriteit op

Blijf consequent

Regelmaat is cruciaal. De gemiddelde persoon besteedt meerdere uren per dag aan het scrollen op social media. Je hebt toegang tot een publiek dat constant klaar staat om te bekijken wat je te zeggen en te promoten hebt. Hun feeds staan echter ook vol met aandachttrekkende memes, foto's, informatie en posts van concurrenten. Als je niet consequent iets post, wordt je content al snel bedolven door de rest.

Schrijf betekenisvolle captions

Om waardevol te worden, moet je waarde bieden. Het posten van een foto van een wiettop met een blad emoji eronder biedt volgers niet veel in de termen van inhoud. Je zult echter merken dat de likes en engagement omhoog schieten als je je verhaal gaat vertellen, mensen gaat voorlichten en diep ingaat op hoe je bijvoorbeeld van bepaalde plagen afkomt of hoe terpenen de cannabis high beïnvloeden.

Post veel stories

Social media 'stories' bevatten korte stukjes informatie, entertainment en reclame. Ze zijn ontworpen om onze aandacht te trekken en ons bezig te houden. Een van de redenen waarom stories ons aantrekken, is dat gezichten onze aandacht trekken. Naast het plaatsen van relevante foto's en promotionele inhoud, zou je van tijd tot tijd dan ook moeten vloggen. Leg bijvoorbeeld je reis naar een expo vast, laat mensen de voortgang in je kweekruimte zien en investeer in een statief om recepten en kweektips uit te leggen.

Zoek een CBD- of cannabis-merk dat bij je past

Merken beginnen je te benaderen als je een bepaalde volgersdrempel hebt bereikt. Zelfs na het overschrijden van 3000 volgers zul je al zakelijke voorstellen je kant op zien komen. Het kan verleidelijk zijn om in het begin op alles in te gaan, en dat is ook logisch. Maar naarmate meer bedrijven interesse in je krijgen, moet je kiezen voor de CBD- en wietmerken die bij jouw boodschap aansluiten. Als je bijvoorbeeld in de gezondheids- en welzijnsniche zit, wil je werken met merken die biologische producten en extracten met een volledig spectrum leveren, in plaats van edibles die vol met suiker en conserveringsmiddelen zitten.

Tag merken

Je hoeft niet altijd te wachten tot merken contact met jou opnemen. Investeer in een aantal producten waar je echt van houdt en zorg dat je er alles over te weten komt. Als je eenmaal hebt ervaren wat ze te bieden hebben, schrijf dan reviews op social media en publiceer er stories over. Tag de merken, en misschien zien zij wel potentieel in een samenwerking. Als je er werk in steekt, is de kans groter dat je straks samenwerkt met bedrijven waar je achter staat.

Blijf professioneel

Kies je niche en blijf binnen die grenzen. Wereldgebeurtenissen en persoonlijke omstandigheden kunnen er soms toe leiden dat we ons emotioneel willen uiten. Hoewel het helpt om met mensen over deze kwesties te praten, moet je daarvoor wel de juiste plaats en het juiste moment kiezen. Als je verdeeldheid zaaiende onderwerpen op je accounts plaatst, zal er snel chaos ontstaan en zul je snel volgers verliezen. Zonde van al je harde werk!

Bouw een community op

Een influencer worden omvat ook het opbouwen van een gemeenschap. De aandacht moet geen eenrichtingsverkeer zijn. Organiseer bijvoorbeeld weggeefacties, post polls en organiseer live vragenuurtjes op Instagram. Je volgers moeten je leren kennen. Overweeg ook om ze een zekere mate van controle te geven over wat je post. Vraag bijvoorbeeld wat ze volgende week willen zien, en doe je best om het onderwerp zo grondig mogelijk te behandelen en het tegelijkertijd leuk te houden.

Bouw een community op

Belangrijke tips voor cannabis influencers

Zie je dit allemaal wel zitten? Je weet nu bijna alles over het worden van een cannabis influencer. Maar we zijn nog niet helemaal klaar. Ontdek hieronder een aantal tips die je nog een stapje verder in de goede richting duwen.

  • Optimaliseer je bio en profiel: potentiële volgers zullen je profielfoto en bio als eerste zien wanneer ze je pagina bezoeken. Maak foto's die de aandacht trekken (met een cannabis-thema, of van jezelf) en houd je biografie kort, bondig en afgestemd op je niche.
  • Bezoek netwerkevenementen: om een influencer te worden, moet je veel tijd online doorbrengen, maar je moet er ook op uit. Ga naar zoveel mogelijk netwerkevenementen, stap uit je comfortzone en ontmoet nieuwe mensen.
  • Maak je geen zorgen over het aantal volgers: volgers zijn belangrijk, maar je hoeft geen superster te worden. Ook met een paar duizend volgers kun je al autoriteit en sterke relaties met relevante merken opbouwen.
  • Wees creatief: analyseer je concurrenten. Wat missen ze in hun content? Hoe kan jij deze gaten opvullen? Gebruik je creativiteit om iets anders te creëren dat volgers nergens anders kunnen vinden.
  • Omarm de algoritmes: social media-algoritmen zijn gebaseerd op wat mensen willen zien. Onze feeds laten ons zien waar we de meeste interactie mee hebben. Blijf consistent binnen je niche, en laat duidelijk zien waar je pagina over gaat.

Inspirerende cannabis influencers

Hoe kunnen we dit artikel beter afsluiten dan met een aantal voorbeelden van echte cannabis influencers? De vier hieronder hebben vanaf nul een platform opgebouwd, zijn een expert in hun niche, en zijn belangrijke namen in de cannabiswereld.

  • Codi Peterson: ook bekend als 'the cannabis pharmacist', heeft dr. Codi Peterson een medische achtergrond. Hij gebruikt zijn kennis om volgers te onderwijzen over het endocannabinoïde systeem en hoe cannabis het lichaam beïnvloedt. Zijn beknopte infographics en pakkende video's hebben hem geholpen een grote aanhang te verwerven, en zijn invloed blijft maar toenemen!
  • Jamie Evans: als oprichter van The Herb Somm heeft Jamie Evans zich verzekerd van succes door zich in culinaire cannabis te specialiseren. Ze behandelt CBD, recepten, drankjes en meer, en is een uitstekend voorbeeld van wat er gebeurt als je je echt concentreert op het op maat maken van content voor een bepaald publiek.
  • Lonny the Street Lawyer: als we het toch over niches hebben, deze influencer heeft inmiddels meer dan 80.000 volgers door zich te richten op cannabisactivisme en de rechten van blowers, met een twist. Zijn beslissing om topless video's te posten waarin hij advies geeft, spreekt veel mensen aan.
  • Steve DeAngelo: Steve noemt zichzelf de 'vader van de legale cannabissector'. Deze gewaagde uitspraak, en zijn promotionele content en verhalen, hebben hem supersuccesvol gemaakt. De les hier: doe jezelf niet te kort.

Klaar om de influencer-wereld te betreden?

Je bent nu helemaal klaar om de volgende stap te zetten! Je hebt geleerd hoe je een cannabis influencer kunt worden, maar vergis je niet: je moet er hard voor werken. De meeste mensen die dit proberen, falen. Het vergt veel werk, tegenslagen, en veel tijd en energie. Maar als je je niche goed beheerst, naar netwerkevenementen gaat en regelmatig post, kun je een lonende carrière tegemoetzien. Veel succes!